Australië Dag 5

7 oktober 2019 - Sydney, Australië

Vandaag een excursie dag.

Vanochtend vroeg uit de veren. Afgesproken, om 7.00 uur ontbijt. We waren er weer alle zes! Want om 7.45 uur moesten we ergens anders zijn om de bus te halen voor de excursie ‘ Blue Mountains’ van Fj Tours. Na vele trappen ( ha, ochtend gymnastiek) was de bus er ook al. Dat  begon goed!  Eerst in  Featherdale Wildlife park geweest, daar onze stempelkaart vol gemaakt. Dus we hebben gezien : Koala beren, Kangaroos, 1 ! krokodil, Tasmanian devil Digs, Dingo’s, Wombats en vele vogels! Daarna doorgereden en werden we gedropt in een winkelstraat van het plaatsje Leura. Daar bij de warme bakker wat lekkers gehaald, en door naar ‘ Scenic World’. Daar kregen we helaas te weinig tijd. Via een kabelbaan over een schitterend dal met watervallen naar de overkant. Toen via  de scenic skyway naar het dal. Daar waren vele wandelwegen, maar we moesten de korte van 15 minuten nemen om naar de  railway te gaan. De steilste treinbaan ter wereld (52 graden). Met muziek van ‘the raiders of the lost ark’ gingen we weer naar boven. Dat was wel hilarisch. Na boven even gewacht te hebben, kwam de bus om ons naar de echopoint te brengen. Daar zagen we nogmaals “the three Sisters” . Na 1,5 uur met de bus weer naar een haven.  In de bus werden de ogen wel even moe.  In de haven met de boot  “FantaSea Catalina” weer naar de haven bij het opera gebouw.  Na weer een heerlijke wandeling door de botanische tuin, hebben we vlak bij het hotel in onze ‘ stam kroeg’ lekker gegeten. Al moesten we wel zelf de tafel dekken !  Welterusten.