Australië Dag 19

21 oktober 2019 - Townsville, Australië

Na een goed ontbijt bij Garuma, gingen we op weg naar ons volgende hotel Grant Chancellor in Townsville, een rit van 3,5 uur (280 km). De stem van onze navigator zei iedere keer zoete aardappel road en wij vonden het wel grappig maar het moest nl. Harbour road zijn. Verschillende landschappen gingen ons voorbij, zo hebben we tomaten- en mango plantages gezien en natuurlijk ook weer de suikerriet velden. Ook stonden er borden langs de weg met verschillende kleuren van groen naar rood wat aangaf het gevaar van bosbranden. Rivieren die droog stonden en zwart geblakerde bomen en struiken. Ook waren er veel weg werkzaamheden op de rit, petje af voor die mensen want het was vanmorgen al rond de 30 graden. Om half 1 waren we gearriveerd. Ons hotel heeft 19 etages en op de 20ste ligt het zwembad. Met rondom uitzicht over Townsville. Townsville is Australië’s grootste stad boven de steenbokskeerkring. De stad ligt ter hoogte van het Great Barrière rif in de droge tropen. Nadat we onze koffers hebben uitgepakt ging ieder zijn eigen ding doen. S’avonds  lekker gegeten in het Smokehouse met een lekker glas wijn of een biertje. Daarna naar het hotel terug want morgen word het weer een lange rit.