Australië Dag 21

23 oktober 2019 - Port Douglas, Australië

Het was vandaag weer vroeg uit veren. Om kwart voor acht zouden we op lokatie in Port Douglas opgehaald worden. Onze lokatie was helaas niet mogelijk omdat deze niet op de route zou liggen. De beschrijving van de touroperator was echter vaag en we hoopten dat het dan ook daar op dat tijdstip zou gebeuren. Maar eerst moest er nog even een ontbijt genuttigd worden. Dicht bij de opstapplaats vonden we een leuk tentje en voor de ober maakten we het gemakkelijk. Zes maal ommelet en een drankje. Keurig op tijd stopte er een grote zeer luxe touringcar op de afgesproken plaats en we stapten als eerste in. Na de nodige resorts aangedaan te hebben om mensen op te pikken reden we langs ons resort!!!!!! Het zal wel. Vandaag gaan we een regenwoud bezoeken en doen dit met een kabelbaan vanuit Cairns en een trein vanuit het regenwoud terug. Na een mooie rit en voorzien van de nodige informatie over bijzonderheden langs de kustlijn kwamen we bij de Skyrail terminal aan. We werden voorzien van de tickets en stapten met z’n allen in een gondel om naar de eerste stop te gaan, “Red Peak Station”. Dat was hoog in de bergen van het regenwoud gelegen. Daar werden we verrast met ons eerste fantastische uitzicht punt. Na Peak Station pakte weer de gondel en gingen verder over het regenwoud met geweldig uitzichten. Enkele van ons spotte nog een koalabeer in de bomen. De volgende stop was “Barron Falls Station”. Ook hier werden we weer verrast met geweldige uitzichten over een dal en tevens een mooie stromende waterval. Wederom stapten we hierna in een gondel en gingen richting het eindstation “Kuranda” (village in the rainforrest). Een dorpje met een zeer toeristisch centrum. Daar hebben we nog even gauw onze laatste souveniers gekocht en de lunch gedaan voordat we een 1,5 uur durende tocht  met een nostalgische trein zouden beleven. De treinreis voer ons langs de andere zijde van het dal met als eindpunt Freshwater railway station. Daar stond onze luxe touringcar weer op ons te wachten om ons terug te brengen naar Port Douglas. Het was weer een fantastische dag waarin we weer kennis maakten met de vriendelijkheid van de Australiërs en hun goede organisatie voor excursies. Thuis sprongen er nog een paar het zwembad in en anderen stapten onder de douche om zich op te frissen. Klaar voor het diner.