Australië Dag 4

6 oktober 2019 - Sydney, Australië

De ochtend begon een uurtje eerder omdat de klok was terug gezet. Daar hadden een paar reizigers geen rekening mee gehouden. Ondanks dat zaten we toch met z’n allen om negen uur aan het ontbijt. Vandaag staat Manly op het programma. Te voet gingen we via het Opera house naar Darling Harbour waar we op de boot zouden stappen. Onderweg daar naar toe liepen we door de Royal Botanic Gardens. Een Geweldig mooie tuin met een veelheid aan verschillende planten en bomen soorten. Het weer was prachtig toen we wegvoeren met de boot. Vanaf de boot hadden we een geweldig uitzicht op de Harbour bridge en het Opera house. Aangekomen op Manly trok het een beetje dicht, maar de temperatuur was goed. In het centrum was er een Jazz festival en was het poepie druk. Natuurlijk zijn we op Manly beach geweest en hebben we een wandeling over de boulevard gemaakt en het water van de Tasmanzee gevoeld. Laat in de middag namen we de boot terug. Aangekomen in de haven zijn we te voet naar de Harbourbridge gegaan om erover heen te lopen en vandaar het zicht op het Operahouse en de haven met skyline te zien. Fantastisch om het vanaf deze zijde te zien en te beleven. Inmiddels was het weer open getrokken en was het heerlijk buiten. Na de brug hebben we bij de haven heerlijk zitten dineren. After diner zijn we door de mooie gardens terug gelopen en hebben in een kroeg de dag afgesloten met een heerlijk glaasje. Want deze avond vroeg naar bed omdat we morgen ochtend vroeg uit de veren moeten voor een trip naar de Bleu Mountains.