Australië Dag 11

13 oktober 2019 - Point Lookout, Australië

Vandaag een dag waar we even met zijn allen bij kunnen komen van alle indrukken van de afgelopen dagen. We kunnen door de zomertijd van Queensland een uurtje langer blijven liggen. Na het opstaan een en verfrissende douche, gaan we ontbijten buiten de deur. We zijn niet te lui om het zelf te doen, maar in deze situatie dient gemak de mens.

Rond 10:00 uur gaan we op stap. We belanden in het kleine dorpscentrum aan de zee. Gisterenavond hadden we hier heerlijk gegeten en besluiten om hier ons ontbijt te nuttigen.

We zijn niet alleen. Het is er gewoon druk. De keuze is rijkelijk  en een ieder vind zijn deel.

Voor de volledigheid ons huis ligt aan de Pacific oceaan.

Na dit eerste ochtend feestje lopen we verder richting de Coral oceaan aan de andere kant van de Pacific. Hier heerlijk op het strand gelegen en zelfs in de zee geweest. Met de sterke stroming blijft het oppassen geblazen. Het water was koud maar eenmaal door heerlijk verfrissend.

Het plaatje zoals we het voor ons zagen kwam zo uit een reisgids. Niets gelogen zo mooi als deze omgeving is. We zien surfers, gezinnetjes picknicken, van alles wat. Door de wat harde wind wordt het spotten van dolfijnen en walvissen wat moeilijker. Ieder wit kopje op zee zou er een kunnen zijn. Niet dus.

De weg er naartoe en terug loopt door een bos met glooiend paden. De flora en fauna is nogmaals in een woord geweldig.

Rond het middaguur lopen we met heerlijk zonnetje in ons gezicht terug naar onze basis. We gaan straks op pad naar een van de vele lagoons op het eiland. Het zal voor ons de Lake blue lagoon worden. De weg er naar toe leidt ons naar de andere kant van het eiland. Het gebied werd oorspronkelijk bewoond door de Aboriginals. Sinds de jaren zestig is het een beschermd natuurreservaat. Het valt op dat de natuur hier volledig zijn gang kan gaan, niet wordt opgeruimd, geen  rommel. De natuur doet zijn werk. De omgeving met veel vegetatie ook weer in alle vormen en maten. Mooi, mooi, mooi.

Rond zes uur  gaan we weer huiswaarts ons opmaken voor het avondeten. We spreken af dat we naar het zelfde restaurantje gaan als gisterenavond. Tot onze verbazing komen we rond half zeven voor gesloten deuren. Niets in de omgeving is nog open. Ja het is zondag, ja het is voor seizoen. Een heel vreemde gewaarwording.

Niet getreurd. In ons onderkomen hebben we altijd nog een paar zakken chips en een papaya. Onder het genot van een biertje of rosé moet dit ook smaken.

We zullen zien of we hier genoeg aan hebben. En anders duiken we maar weer vroeg onder de wol om ons voor te bereiden op de volgende bestemming voorbij Brisbane met een tussenstop bij een oud-collega van Frank.