Australië Dag 8

10 oktober 2019 - City of Coffs Harbour, Australië

Om 09.45 uur vetrokken naar onze volgende bestemming Aanuka Beach. Het weer is goed. De nacht was wat aan de koude kant. De harde wind is gaan liggen. Al gelang we rijden wordt de temperatuur beter en laat de zon zich steeds vaker zien.

Tussendoor maken we een stop bij typisch Nederlands winkeltje met voor de deur een van onze export producten naast de kaas en tulpen. Ja, ja echte klompen.

Onderweg werden we gelukkig niet geconfronteerd met de talrijke bosbranden die er woeden in de verre omgeving. We zagen wel dat er voorzorgsmaatregelen werden genomen. Alle brandgangen werden zorgvuldig schoongemaakt. Het overbodige vuil(droge takken e.d.) werden verwijderd.

Hoe het plaatsje van de tussenstop heet zal ik later invullen.....?

Het landschap wisselt iedere keer weer af. Van een bosrijke omgeving naar glooiende dalen met een enkele ranch met koeien en/of enorme woning.

De door ons gisteren aangeschafte navigatie zal zeker net als gisteren zijn goede dienst weer bewijzen.

Zoals gezegd de 1e stop rond 12.00 uur betreft het plaatsje CoffsHarbour. Een plaats waar 2 jaar geleden Edwin een foto had gemaakt tijdens zijn backpacktour door Australië.

Hier is ongeveer ergens in de jaren 50 een Nederlander een camping begonnen. De oude baas ging met pensioen en de kinderen namen de zaak over.

Uit verveling ging de oude baas molentjes en authentieke gebouwen uit Nederland op schaal nabouwen.  Als je dat doet moet je ze ook ergens kwijt. Makkelijk als je een grote tuin hebt. Naast deze bezigheid werd dit gelijk gecombineerd met een winkeltje met de typisch Nederlandse producten. Houten klokken(koekoek) houden tulpen en uiteraard klompen.

De zoon heeft het klompenmakersvak overgenomen van zijn vader. De echte oude gereedschappen worden hier nog gebruikt. In Nederland weet ik, is nog slechts een enkeling die dit kan. Dit even terzijde.

Ook een poster van de Keukenhof 2005 ontbrak hier niet. De tuin is voor een ieder vrij toegankelijk.

Na ons te hebben vergaapt  aan de diverse molens van Kinderdijk, de replica’s van Volendam, Marken, het gemaal de Cruqcius etc.... hebben we het bezoek afgesloten met een heerlijke kop koffie of thee. Uiteraard met een stuk gebak.

Rond 13.00 uur gaan we verder en rijden de bergen in. Waarheen is mij nog niet duidelijk, maar het moet een schitterend uitzicht gaan geven. Een mooi uitzicht over het land met een uitkijk naar/ over zee. De mogelijk bijgevoegde foto’s zeggen genoeg. Bruxler Lookout heet deze plek, met een fantastische uitkijkplaats op de Forest Sky Pier.

13.35 uur rijden we richting ons onderkomen voor deze dag/nacht. Het heeft een paradijselijke uitstraling. De bloemen de planten en de talrijke leguanen. Een woord GENIETEN met hoofdletters.

We vermaken ons aan het zwembad of op het strand aan zee. In ieder geval een heerlijk zonnetje.

Ongetwijfeld laten we ons het diner weer heerlijk smaken. Bijtijds gaan we weer naar ons mandje om ons voor te bereiden op het volgende deel van de reis. Op naar Byron Bay, circa 263 km naar het noorden👍.