Australië Dag 2

4 oktober 2019 - Sydney, Australië

We haken even in op het verhaal/belevenissen van dag 1.

Om 02:30 uur Dubai time mogen we aan boord van onze wide body, wederom Airbus A380. nu worden we achterin neergezet. Rijtje ergens in de 80.  Na ruim 12,5 uur vliegen en 6 uur tijdsverschil(Dubai time) landen we om half tien ‘s. avonds in Sydney. Onze heeft chauffeur al te kennen gegeven dat hij aanwezig is. Voorlopig blijft hij rondjes rijden om ons later op te pikken. De reis op zich verloopt heel voorspoedig. Het verschil met het eerste deel van de vlucht is dat er achterin wat meer lawaai is en de kachel niet constant brand. Gewoon uit staat, het blijft koud. Een ieder van ons vermaakt zich met een puzzeltje of een van de talrijke films. Geen moment om je te vervelen. En anders kun je altijd nog slapen, spreek even voor mijzelf(Pol). Ook hier ontbreekt het ons niets. Je wordt voldoende in de watten gelegd met eten en drinken. Lokale tijd Sydney, rond 21:30 uur landen we. Ook hier verloopt de afhandeling voorspoedig, geen gedoe bij de immigratie en douane. 23:00 uur stappen we in de taxi en gaan op weg naar ons hotel. Een echte indruk krijgen we nog niet van de stad. Te donker om alles goed waar te nemen. Na 30 minuten heeft de chauffeur ons afgezet op de plaats van bestemming, Mariners courthotel. Gelegen in een wat chiquere buurt van de stad. Nog even een spannend moment of de sleutels wel op de aangegeven plaats voorhanden zijn. Ook hier geen probleem. Een ieder van ons zoekt zijn kamer op. We spreken af dat we nog even de stad in gaan om bij een nachtwinkel wat drinken en chips te kopen. We zijn dichtbij de marinehaven en lopen langs de immens grote schepen. Van enig centrum is nog niet veel te bekennen. Uiteindelijk vinden we in de buurt van de vele aanwezige backpackbestemming hotels een nachtwinkel. Na een uurtje komen we terug in ons onderkomen drinken nog wat met zijn allen en gaan “heerlijk” slapen. We spreken af de volgende morgen elkaar om 9:00 uur weer treffen bij het ontbijt. Voor alsnog oogjes dicht en snaveltjes toe. Tot morgen.