Australië Dag 18

20 oktober 2019 - Airlie Beach, Australië

Na een klein en kort ontbijt in ons appartement begaven wij ons naar de ophaal plaats voor de excursie voor vandaag. Een shuttlebusje met een leuke chauffeur bracht ons naar de haven waar de boot op ons lag te wachten. Een cruise welke ons zou brengen naar twee plaatsen waar wij konden snorkelen en daarna naar een strandje. Nadat wij een vragenlijst hadden ingevuld en een soort van wetsuite uitgedeeld hadden gekregen stapten wij in een snelle catamaran “ThunderCat” genaamd Van Red Cat Adventures. Kleine veiligheid instructies werden er gegeven, mocht het misgaan onderweg. Het weer was fantastisch toen we de haven uitvoeren, echter hoe dichter wij bij de eerste locatie aankwamen, des te bewolkter werd het. De temperatuur was goed, en regen zou niet vallen. Op deze lokatie gingen we snorkelen bij het koraalrif. Met ons gezicht naar beneden zagen we een fantastische rif met ongelofelijk veel vissoorten. Of je in een aquarium aan het zwemmen was. De tweede lokatie waar we kort daarna snorkelden was nog mooier. Een geweldige belevenis voor ons allen en zeker voor de mensen welke niet eerder het snorkelen ervaren hadden. Na een heerlijke lunch aan boord vertrokken we naar de volgende lokatie : “White Sunday Island”. (Ontdekt door James Cook op pinkstermaandag, vandaar de naam). Kort voor de aankomst zagen we een schildpad zwemmen. Die konden we ook weer op ons lijstje aanvinken. Via een trap aan de voorzijde van de boot en enkele stappen door het water zetten we voet op het Island. Via enkele trappen kwamen we op een punt uit waar je de keuze kon maken tussen; direct naar strand/zee of naar een uitkijkpunt. Wij kozen voor het laatste voordat we naar het strand zouden gaan. Wat we beleefden op het moment dat we het uitzicht kregen is haast niet te beschrijven. Zo ongelofelijk mooi. Zoals je het op bewerkte foto’s in bladen zou zien zo was het nu in werkelijkheid. Een paradijs op aarde. De foto’ s spreken vanzelf. Vanaf dit punt zagen we in de vele kleuren blauw en het hagel witte strand enkel baby haaien en Stingray’s zwemmen. Na het uitkijkpunt zijn we via de nodige trappen naar het strand gegaan. Ik moet nog vertellen dat op het moment dat wij bij het Island aankwamen de lucht geheel opgeklaard was en een stralende zon op ons scheen. Op het strand zijn we heerlijk aan het pootje baden geweest en was er een zo dapper om met een camera achter Stingray’s aan te gaan. Na anderhalf uur vertoeven op het Island werden we weer opgehaald en werden we met de snelle catamaran weer naar de haven teruggebracht ( een uur varen). Onze chauffeur stond al op ons te wachten en we werden weldra naar ons appartement terug gebracht. Op naar het diner. Een nieuwe eettent werd gevonden: KC’s bar & grill. Eindelijk stond er kangoeroe op de menukaart, evenals crocodil, emu en buffalo. Deze gerechten werden door enkele van ons gekozen. En het smaakte voortreffelijk. Na het diner nog een keer de 15% helling naar ons appartement moeten lopen waarna we terug konden kijken op wederom een ongelofelijk mooie dag.