Australië Dag 16

18 oktober 2019 - Rockhampton, Australië

Vandaag een reisdag. Na de koffers ingeladen te hebben, reden we naar Ricks restaurant voor ons ontbijt. Met een goed gevulde maag en ongeveer 300 km voor de boeg vertrokken wij uit Bargara in de richting van Rockhampton. Onderweg was het landschap weer wisselend en reden wij over zogenaamde N-wegen naar onze bestemming. De buitentemperatuur was bij aankomst opgelopen tot 33 graden. Eigenlijk best wel warm. Ons onderkomen was dit keer geen appartement of wat ook aan de kust. Het was een hotel waar een ieder een kamer had. Na ons geïnstalleerd te hebben gingen we op pad. Een korte wandeling was uitgestippeld, maar werd nog korter dan kort. Een gezellig en koel tentje werd langs het water gevonden waar een heerlijk koel drankje genuttigd werd met wat lekkers natuurlijk. Even de winkelstraat doorgelopen en ons voorbereiden voor het diner. Onderweg naar de eetgelegenheid waren er in verte donkere wolken in aankomst met de nodige onweer lichtflitsen. Het diner was weer voortreffelijk. De borden waren ruim gevuld. Na het diner zijn we naar de boulevard langs de Fitzroy river gelopen waar een gezellig marktje was. Om de dreigende lucht niet te tarten zijn we daar snel overheen gelopen en naar onze hotelkamers gegaan. Vanuit onze kamers hadden we schitterend zicht op het onweer en de inmiddels neerstortende regenval. Op naar de volgende lange reisdag.