Australië Dag 13

15 oktober 2019 - Fraser Island, Australië

Vroeg uit de veren voor de excursie naar Fraser Island. We werden keurig om 05:45 uur bij ons appartement opgehaald door een busje. Na enkele medereizigers opgehaald te hebben werden we bij het verzamelpunt direct in onze volgende vierwieldrivebusding gezet om de excursie te starten. Via een geweldige omgeving reden we richting de veerpont, tot!!!! De bus mankementen begon te vertonen. De eerste thee pauze werd vervroegd. Wij aan de thee op een bospad en de chauffeur onder zijn bus om de boel te fixen. En zowaar lukte het hem en vervolgden wij onze weg. Kort voor de veerboot nog even een plaspauze en de chauffeur kond de banden van de bus even leeg laten lopen om door het zand van het strand te kunnen rijden. Daar waar aangegeven werd dat de weg ophield, doken wij een onverharde weg op en kwamen kort daarna bij de veerboot uit. Na een korte oversteek vervolgden wij onze weg eerst over het strand om vervolgens naar een of andere binnenweg te gaan wat niet meer was dan een breed zandpad met de nodige oneffenheden in de weg. De chauffeur was opgegroeid op Fraser Island en vertelde ons honderduit over zijn levenservaringen. Geweldig wat die man wist over het Island. Geluk of niet, wij kwamen een Dingo tegen. Het beestje liet zich mooi op de plaat vastleggen. Na een stop op het strand kwamen we bij Lake Mckenzie uit. Dit leek wel paradijselijk. Of het zo moest zijn, de hele weg was tot nu toe bewolkt geweest en daar brak de zon door. Dat nodigde ons uit om in het meer te gaan zwemmen. Volgens de chauffeur was dit een van de schoonste meren in Australië. Door alle mineralen was het goed voor de huid, haar en leden. Na daar vertoefd te hebben stond er een BBQ voor ons klaar. Aanvalluh. Na dit feest gingen verder naar het “Central station”. Vroeger liep er een stoomtrein over het Island voor het vervoeren van hout. Nu was het een informatiecentrum. De chauffeur gaf tijdens een korte wandeling daar uitleg over de vele soorten bomen die er stonden en sommige struiken. Maar toen kwamen we weer op een plek wat ook het paradijs op aarde zou kunnen zijn. Er stroomde een beek. Zo stil, zo helder en zo mooi. Je moest in het begin echt goed kijken of er wel water stroomde. Geweldig mooi was die beek. Na dit avontuur was het tijd om weer richting de veerboot te gaan. Na het nodige geschommel kwamen we gelukkig al vrij gauw op het strand uit. Inmiddels was het eb geworden en konden we over het strand in een ruk door naar de veerboot. Toch zijn we nog twee keer gestopt. Een roofvogel zat op het strand en had een zeeslang te pakken. Bij het naderen van ons vloog hij weg met de slang in zijn bek en liet hem kort daarna in het duin vallen. Ook zagen we nog een stingray in het water (voor wie hem kon zien). Hierna kwamen we weer een roofvogel tegen met een zeeslang. Mooi gezicht. Kort voor de veerboot werd er nog een dolfijn gesignaleerd. Kortom een groot beestfeest. Na overgevaren te zijn hebben het grootste gedeelte van de terugweg over het strand gereden. Dat dat mocht werd duidelijk aangegeven. Er stonden zelfs snelheidsborden met 80 km erop vermeld op het strand. Nog één stop stond ons te wachten. We stopten bij een duingebied waarbij het duin cq de rotsen geweldig mooi gekleurd waren. Dat was een mooie afsluiting van de dag. Na nog een keer een rivier ofzo overgevaren te zijn kwamen we weer op onze start locatie uit en werden we vervolgens netjes weer bij ons appartement om 18:00 uur afgezet. Eerst even een drankje met elkaar om vervolgens het afspraken te maken wat we met het avondeten zouden gaan doen. Die keuze was gauw gemaakt. Na deze voldane dag werd er gekozen voor drie pizza’s. Mmmmmmmm. Morgen weer een reisdag naar een nieuwe locatie.

1. Lies Wagenmakers:
    15 oktober 2019
    Geweldig ,wat een belevenis voor jullie. Schitterende natuur .Ik geniet van het reisverslag en de prachtige foto's. Ik kijk er elke dag naar uit.
    Veel plezier en geniet er van.
    Lieve groetjes voor jullie allen !!